«یک لپتاپ با پردازنده Core i5 یا یک تلویزیون توشیبا بخرید، اگر کشورتان قهرمان جام جهانی شد، پولتان را پس بگیرید.»

این متن آگهیای بود که توشیبا، در آلمان، انگلستان، پرتقال و اسپانیا، پیش از بازیهای جام جهانی فوتبال منتشر کرده بود.

شاید کارشناسان توشیبا، تصور میکردند که تیمی از آمریکای جنوبی قهرمان جام جهانی میشود و به همین علت دل و جرأت دادن چنین آگهی سخاوتمندانهای را پیدا کرده بودند، اما حالا که اسپانیا قهرمان شده است، خریداران محصولات این شرکت، پولشان را میخواهند!

اما توشیبا هم به همین سادگی پول دست اسپانیاییها نمیدهد. چرا که در آگهیهای منتشرشده با فونت ریزتری نوشته شده بود که خریدارانی که مایل بودند در این طرح شرکت داده شوند، میبایستی تا هفدهم ماه ژوئن وارد سایت شرکت میشدند و محصول خود را ثبت میکردند.

حالا که اسپانیاییها متوجه این راه گریز توشیبا شدهاند، حس میکنند که فریب خوردهاند و اتحادیه مصرٰفکنندگان هم عقیده دارد که نباید چنین ادعای بزرگی مبنی بر بازگرداندن پول، به این صورت ناپیدا مشروط به ثبت آنلاین میشد.